Miten saan tulokset?
Tuloksia pääset katsomaan Oma Puhti -palvelussa. Palvelun käyttö vaatii vahvan tunnistautumisen suomalaisilla pankkitunnuksilla. Havainnollistamme selkeästi, mitkä arvot ovat viitearvojen mukaisia ja mitä arvot tarkoittavat.
Tuloksia pääset katsomaan Oma Puhti -palvelussa. Palvelun käyttö vaatii vahvan tunnistautumisen suomalaisilla pankkitunnuksilla. Havainnollistamme selkeästi, mitkä arvot ovat viitearvojen mukaisia ja mitä arvot tarkoittavat.
Useat testipaketteihimme kuuluvat tulokset valmistuvat yleensä jo seuraavana päivänä näytteenotosta. Osassa testejä tulosten valmistuminen voi kestää muutamia päiviä tai useampia viikkoa. Heti kun tulokset ovat valmiina,
Tilaa ensin testit Puhdin verkkosivuilta. Tämän jälkeen saat ohjeet näytteenottoon. Näytteet otetaan Mehiläisen laboratorioissa noin 75 toimipisteessä 50 eri paikkakunnalla. Mehiläisen laboratorioiden paikkakunnat voit katsoa tästä.
Jos joudut vaihtamaan varaamasi ajan näytteenottoon, teethän sen viimeistään edellisenä päivänä ennen varattua aikaa ottamalla yhteyttä Mehiläisen asiakaspalveluun. Yhteystiedot ja ohjeet: https://ajanvaraus.mehilainen.fi/help.
Tilaukseen tulee aina täyttää testiin tulevan henkilön tiedot. Mikäli haluat tilata testit lahjaksi toiselle, saatavilla on lahjakortteja. Lahjakortti käytetään Puhdin verkkokaupassa ja näin lahjan saaja voi päättää,
Jos haluat vaihtaa tilaamiasi tutkimuksia, voit pyytää tilaukseesi muutosta asiakaspalvelustamme ennen laboratoriossa käyntiä. Saat yhteyden meihin sivustomme chatin kautta tai puhelimitse (010 338 7049).
Siirrämme tiedot jo tehdyistä tilauksista Mehiläisen laboratorion järjestelmään automaattisesti. Sinun ei siis tarvitse näyttää Puhdin tilaustietoja tai kuittia laboratoriossa. Muista kuitenkin ottaa näytteenottoon mennessäsi mukaan henkilöllisyystodistus.
Voit lisätä uusia tutkimuksia aiempaan tilaukseesi. Tilaa testit normaaliin tapaan Puhdin sivulta; näytteenottaja näkee kaikki tilaamasi tutkimukset järjestelmästä. Puhdin testejä ei voi ostaa laboratorion kassalta.
Kun tulet laboratorioon ajanvarauksella, ilmoittaudu kassalla tai ota vuoronumero, käy istumaan ja odota vuoroasi. Kun tulet laboratorioon ilman ajanvarausta, ota vuoronumero, käy istumaan ja odota vuoroasi.
Mikäli maksaessa ilmenee ongelmia, huomioi seuraavat asiat: Missä vaiheessa ongelma ilmeni, Puhdin sivulla vai pankin sivulla? Jos pankin sivulla on ongelmia, ota yhteys omaan pankkiin.
Voit lisätä valmiisiin testipaketteihin haluamiasi yksittäisiä tutkimuksia. Tilauksessa olevat testit otetaan samalla näytteenottokerralla; samassa tilauksessa olevia testejä ei voi jakaa eri näytteenottopäiville.
Puhdin verkkokaupassa voit käyttää lukuisia eri maksutapoja. Käytössä on mm. verkkopankkimaksut, yleisimmät luottokortit, osamaksu, lasku, mobiilimaksut ja ePassi Hyvinvointi.